tirsdag 18. mars 2014

Påskefrokost til mange


Ja da har jeg hatt litt av en maratonsøm.  Har sydd ferdig 8 spisebrikker til påsken.  Skal være presang til noen jeg har kjær, så det blir vel noen til meg selv etterpå.

påskefrokost
Det var i grunnen ganske mye arbeid med disse.  Mye kutting for å få til blokkene.  Ser at jeg trenger å øve meg litt mer på slik søm for det er lite slingringsmonn i sømmen.

IMG_4460
Denne gangen valgte jeg å bruke Transfer Eze til stitcheryene.  Det er et ark som jeg legger i blekkskriveren og skriver ut motivet på.  Dette har et papir bakpå som tas av og motivet kan “limes” på stoffet.  Det broderes på motivet, og deretter legges arbeidet i vann.  Transfer Eze løses opp i vannet og stitcheriet kan tas med videre i arbeidet.
Jeg har ikke bestemt meg helt for om jeg likte denne fremgangsmåte, så jeg må nok prøve litt til.
IMG_4456
Denne løperen kjøpte jeg stoffpakke til hos Quiltegården.  Det var på årsmøtet i Sarpsborg for et år siden, og det var på høy tid å få den ferdig.  Nå står et nytt årsmøtet for tur, og reisen går til Sørlandet til helga.  Gleder meg veldig til mye påfyll av inspirasjon.

4 kommentarer:

  1. Flotte bordbrikker, mye stitcery , lurt forslag med T-Eze! Koselig løper også, fint med stoffpakker. Gleder meg til årsmøtet, jeg også :))

    SvarSlett
  2. Det var en flott gave! Flotte brikker, du syr veldig pent.

    SvarSlett
  3. Så mye fint du har laget:-) Likte veldig godt påskebrikkene med stitcheryene. Heldige mottaker.

    SvarSlett
  4. De påskespisebrikkene var kjempelekre! Og så med både stitchery og blokker som ser kompliserte ut! Heldige de som får dem!

    SvarSlett

Velkommen til å legge inn en hyggelig kommentar. Ha en fin dag. :-)