fredag 19. januar 2018

Starter nyåret med litt småstrikk

Ja nå er det mer enn et år siden jeg blogget.  2017 gikk uten et blogginnlegg, og når jeg ser tilbake så savner jeg en oversikt over det jeg har holdt på med. 

Må nok prøve å blogge litt i 2018.  Det er litt enklere å få oversikt i en blogg enn på sider på Facebook.

 
Bårevottene av Pinneguri.  Hun har mange flotte design, både småstrikk og jakker/gensere.  Dette er første par av dette mønsteret, men det blir helt sikkert flere.  Likte fasongen veldig godt.  Men tror jeg må bruke litt tynnere pinner neste gang.  De ble litt romslige på hånda.  Strikket i 3-tråds fra Rauma.









Anna Blomstervott fra WRoald.  Hun designer mange flotte mønster. Det er verdt å ta en titt.  Disse er strikket i Røros lammeull fra Rauma.  Veldig deilig garn og tynne pinner.




Dette er også et mønster fra WRoald.  Det heter Hjertedryss, og kom nå før jul - eller var det i romjulen?  Veldig fint mønster og jeg ble veldig fornøyd med passformen.






Adventvottene 2017 fra Jorid Lindvik design.  Hun har alltid mange flotte vottemønster med mønsterstrikk, og disse syns jeg ble særdeles søt med dompappen.  Ble litt vanskelig å sy maskesting, men en annen gang skal jeg sy stingene før votten felles av.  Da tror jeg det blir lettere å få det pent.






Lester strikket med utgangspunkt i et enslig nøste.  Ble tykke gode, og havner i gavekassen.  Har ikke hatt noe spesielt mønster, men fant bare masketall for garntykkelse på nett.

1 kommentar:

  1. Så hyggelig at du fant bloggen min :)
    Det er så greit med litt småstrikk, likte spesiellt godt vottene med dompap på! Jeg har også strikket noen kjøttmeis og dompapvotter, men de er litt annerledes. Har nettopp begynt på enda et par votter, det blir de siste i denne omgang :)

    SvarSlett

Velkommen til å legge inn en hyggelig kommentar. Ha en fin dag. :-)