onsdag 23. desember 2009

God Jul / Merry Christmas


Den siste uka har vi vært travelt opptatt med juleforeberedelser i heimen. Men det har allikevel ikke vært mer hektisk enn at det har vært tid til litt håndarbeide innimellom. En god nabo spurte om jeg kunne lage en adventsløper til henne, med lilla og hjerter. Fra før hadde jeg gjort klar toppen til denne løperen, men quilting, hjerter og bånd manglet. Så da var det bare å gå i gang.

DSCF0833

Ideen tl denne løperen har jeg fått fra MaritaBK. Hun hadde sydd en slik med 3 hjerter, men jeg valgte å ha 4. Denne løperen måler ca. 40 x 90 cm, noe jeg syns er passelig til et salongbord.

Disse julekortene har jeg fått i posten denne uka. De er et resultat av en julekortalong på et quilteforum. Kortene har jeg fått fra Bjørg Hilde og Rita. Jeg syns det er så koselig med slike hjemmelagede (sydde) julekort.

DSCF0844DSCF0846

Kortene nedenfor lagde jeg og sendte avgårde. Litt kjedelig å sy 3 like kort, men som alltid havner jeg ut i litt tidsnød, så da ble dette løsningen.

PC150009

Så ønsker jeg dere alle en riktig god jul

A made a advent tablerunner for my good neighbor. I like it how it turned out, so I think I have to make one for myself also. On a norwegian quilting forum I have participated in a christmas card eschange. I made the tree card with stars, and received the other two.

Then I wish you all a Merry Christmas

~Inger

13 kommentarer:

  1. God jul til deg også. Koselig å følge deg.

    SvarSlett
  2. Hei Inger! Nydelige ting du har sydd.Gledelig jul og godt nyttår!Klem Linda :))

    SvarSlett
  3. Det var en nydelig løper! Tusen takk for kortet jeg fikk fra deg! Jeg ønsker deg og din en riktig god jul! Klem fra sør :)

    SvarSlett
  4. Åh, så nydelig løper! Takk for linken. Lekre kort du har sendt og mottatt også. Ønsker deg også en riktig fredfylt jul og kos deg masse med familien din.

    SvarSlett
  5. Ønsker deg og dine en riktig GOD JUL!

    SvarSlett
  6. Så flotte ting du har laget! God jul til dere alle!

    SvarSlett
  7. Nydeleg løpar! Denne legg eg meg på minnet til neste år.. :) Tusen takk for julekortet. Det heng på oppslagstavla på syrommet og skal minne meg på dei hyggelege damene på QuiltiNorge :) Ha ei riktig god jul der oppe i nord.

    SvarSlett
  8. Siste veka er alltid travel før jul! Men no er kvelden komen og vi kan nyte den. Ha ei riktig god jul til deg og dine.

    SvarSlett
  9. God jul til deg også. du har så flott blogg. Jeg gleder meg til å følge deg et nytt år

    SvarSlett
  10. God jul til deg også! Håper på et flott, nytt syår!

    SvarSlett
  11. Så flott en adventsduk!
    Ha en fortsatt God Jul!

    SvarSlett
  12. Så mange fine jule ting du har fået syet, særlig den runde juledug i forrige indlæg faldt jeg for, et meget flot arbejde, ønsker dig fortsæt en god jul og også godt nytår.

    SvarSlett

Velkommen til å legge inn en hyggelig kommentar. Ha en fin dag. :-)