mandag 2. juni 2008

Ny quilttopp

Jeg er kommet i en skikkelig teppemodus, og har nå sydd en ny teppetopp. Dette skal være et sengeteppe og er også en planlagt UFO. Vil bli ferdig i løpet av høsten. Selve toppen sydde jeg ferdig idag. Prøvde å ta bilde med teppet hengende, men det var så mye vind at jeg måtte legge det ned på terassen for å få tatt et noenlunde bilde.



Hele teppet er ikke kommet med. Målene på teppet er ca. 145 x 240 cm og er sydd av en Jelly Roll, "Quiltpink" fra Moda, og et basisstoff i rosa. Av stripene fra jellyrollen sydde jeg sammen 3 og 3 striper. Kuttet disse deretter i blokker på 6,5". Dette er også størrelsen på de ensfargede rutene. Jeg har skråstilt alle blokkene, da jeg liker dette bedre. Basisstoffet danner også ytterramme på teppet.

11 kommentarer:

  1. beautiful quilt........so soft and pretty........

    SvarSlett
  2. Nå har jeg på reader et innlegg med et vakkert slumreteppe som jeg vil kommentere, og hva dukker så opp? Jo, enda et lyst og nett teppe i sommervarmen!
    Du er dyktig, - fine tepper!

    SvarSlett
  3. Dette blir et lekkert teppe! Herlige farger!

    SvarSlett
  4. Flott sommer teppe:-) Heldig den som får dette
    Ha ei fin uke

    SvarSlett
  5. Så flink du er - lager tepper på løpende bånd. Du skulle meldt deg på paintstix-kurset, det var avbud på en plass dagen før start. Vi sees vel på torsdag?

    SvarSlett
  6. Du e jammen produktiv. Og lekre sommerlige farger. Flott teppe.

    SvarSlett
  7. Hei!Nydelig teppetopp hos deg.
    Du er flink som får sydd i vårværet.Ha en flott kveld.
    Hilsen Linda :))

    SvarSlett
  8. Flotte teppe :)
    Ja eg hadde ein fine tur i skogen i dag - og eggleda meg til kuene kommer ut
    Smil fra monika

    SvarSlett
  9. Kjempelekkert teppe du har laget Inger.

    SvarSlett
  10. Hi Inger thanks for your visit It is my first visit to you too I love all your work even if I cant read anything!!:) maybe now I am in blogland I need to learn Norwiegen??...& Danish...& Dutch.etc etc...

    SvarSlett
  11. Det teppe var nyderlig, hmm hvor har du kjøpt deb Jelly rollen henne tro???
    Jeg har kjøpt en av simplicity Moda men har ikke bestemmt hva jeg skal lage ennå. Forslaget ditt var smart!

    SvarSlett

Velkommen til å legge inn en hyggelig kommentar. Ha en fin dag. :-)