torsdag 14. april 2016

Litt mer fra syhelgen.


Søstre for søstre sender jevnt og trutt toalettmapper til Krisesenter rundt omkring i landet vårt.  Denne aksjonen er i regi av Desiree på Lappeteknikk.  Hun samler inn, fyller mappene med nødvendig innhold og sender ut til krisensenter. 


På denne mappen og mappen over har jeg brukt mønsteret fra AnnAka som er laget til aksjonen Søstre for Søstre.  Dette er den minste modellen, og er vel beregnet til barn som kommer innom krisesenteret. 

Jeg trengte meg også et pennal.  Jeg har denne våren vært deltidsstudent og har fraktet skrivesaker i en liten plastpose.  Tenker hver gang jeg tar fram posen at jeg trenger et pennal, men har egentlig ikke tatt meg tid til å sy.  Men det ble det råd med denne helga.  Et ganske romslig et også.


 
Denne toalettmappa har navnet Unisex. Det er et mønster fra MyQuilt 04/2015 og er en veldig romslig modell.  Denne er sydd i forskjellige linstoffer og har innvendige lommer og en utvendig glidelåslomme.  Blir nok flere av denne.
 
Alt i alt må jeg si meg fornøyd med syhelga.  Veldig kjekt å få sitte ned med det en liker best sammen med andre likesinnede. Frister absolutt til gjentagelse.

2 kommentarer:

  1. Alltid koselig å sitte flere sammen å sy:)
    Fint prosjekt "søster for søster".
    I klubben vår leverte vi ca 20 stykker i fjor høst,til det lokale krisesenteret.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Veldig gøy med slike syhelger, savner det. Når jeg bodde i Houston så dro vi avgårde et par helger i året og fyllte opp bilen med symaskiner og prosjekt...

    SvarSlett

Velkommen til å legge inn en hyggelig kommentar. Ha en fin dag. :-)