søndag 18. mai 2008

Kort til jubilantene

Når noen skal feires, det være seg gebursdag eller konfirmasjon, så må det selvfølgelig gratulasjonskort til. Jeg har valgt å lage noen, da jeg synes dette er litt morsomt å holde på med.



Jeg har laget artqultingen på vanlig platevatt, for deretter å lime det inn i en paspatur-ramme for foto. Da får jeg plass til å skrive noen ord også, samtidig som kortet kan stå på bordet.

Må ha et assortert utvalg, da det er både gutter og jenter som skal feires. Tror jeg skal prøve meg på flere av disse, da de er veldig enkle å lage. Et par timer, så er det gjort.

*

Når jeg skal lage kort, stryker jeg først visioflix på en bit platevatten. Tenk muligheter for flere kort når du gjør dette.

Skjærer til ca. mål på kortet, og begynner å legge stoff utover. Små og litt større biter om hverandre. Ønsker jeg et litt spesielt motiv, så prøver jeg å få det til.

Når alt stoffet er lagt utover, så stryker jeg stoffene fast til vatten. P.g.a. visiofliksen, så fester dette seg til med en gang. Bruk gjerne bakepapir eller teflonmatte over kortet, slik at du ikke får visioflix på strykejernet.

Da er det bare å gå i gang å sy. Etterpå kan man pynte med perler og paljetter, eller blonder og bånd, hvis en ønsker det.

8 kommentarer:

  1. Flotte kort - god ide å bruke opp rester på. Takk for at du deler ideen med oss...Ønsker deg en kreativ uke.

    SvarSlett
  2. Smart! Har laga julekort på denne måten, har ikkje tenkt eg kan lage denne typen og. Dei vart fine.

    SvarSlett
  3. Kjempe flotte kort du har laget:-)
    Ha ei fin uke:-)

    SvarSlett
  4. Lekre kort! Smart å lage opp noen så en har dem når anledningen plutselig er der.

    SvarSlett
  5. Kjempe fine kort du har laget! Gleder meg til å se fortsettelsen! Ha ei fin og kreativ uke :-)

    SvarSlett
  6. Kjempelekkert!
    Veldig inspirerende, fikk lyst til å prøve med en gang :)

    SvarSlett
  7. Veldig fine kort, heldige dei som får dei.

    SvarSlett
  8. Flotte kort, kreativt og morsomt. Det er bare fantasien som stopper en. Ha en fin helg.

    SvarSlett

Velkommen til å legge inn en hyggelig kommentar. Ha en fin dag. :-)