torsdag 28. mars 2019

Litt sytid


Da ble det endelig litt symaskintid.  Maskinen har pga. studier stått nedpakket siden oktober.  Men nå ble behovet for å sy veldig påtrengende. :-)


Denne mappen har ligget klar for søm i et par år, og jeg har aldri tatt meg tid til å begynne på den.  Det er et design fra Annaka og mønsteret sto i quiltemagasinet i 2016.



En flott mappe som er litt mindre enn et A4-ark når den er lagt sammen.  Inni er det et rom med glidelås for låse ting som kniv, pappmaler, tråd etc.  I den andre siden er det en åpen lomme som har plass for en liten skjærematte.


Denne mappen har en veldig praktisk veskestørrelse, og jeg tror det må bli en større også.  Nå gjenstår det å sy noen plastlommer for oppbevaring som kan legges inn i den åpne lommen.


Jeg hadde også en kit på et boktrekk liggende. Den ble kjøpt hos Quiltegården på "Kreative dager på Røros" i 2017.  Nå står nytt arrangement for tur, og da syns jeg at denne måtte være ferdig før jeg skal reise avgårde for nytt treff.



Tegningen er laget av "Kristin og Kidsa".  Hun har mange flotte tegninger som egner seg til stichery og applikasjoner.  Du finner henne på facebook, og hun lager også mønster til "My Quilt".  Jeg valgte å bruke bare en av fuglene som det var mønster på, og har sydd trekket som anbefalt.



Utfordringen ble nok Flying Geese, men jeg kom i mål med litt hjelp fra "ekspertene".  Her ser du baksiden av boktrekket, og nedenfor ser du hvordan det ser ut på innsiden av den ene siden.



1 kommentar:

  1. Nydelig bok med søt tegningen har du laget.
    Jeg liker mappen din, vakker syarbeid. Nå kommer våren og
    vi liker farger... fargerik :-)) Jeg tok også ut min symaskin... herlig. Bare glede... ferdig raskere enn strikking.
    God helg for deg. Hilsen fra Viola

    SvarSlett

Velkommen til å legge inn en hyggelig kommentar. Ha en fin dag. :-)