tirsdag 30. april 2013

Jeg strikker fortsatt :-)


 På bildet over er det et lite sjal som jeg nettopp er ferdig med.  Det er strikka i en rødmelert farge fra wollmeise, rubin. 


En virkelig flott rødfarge. Lintilla heter mønsteret og det er en veldig fin størrelse. 




Nedenfor er et annet mønster av samme designeren.  Dette heter Hitchhiker og det er et mønster som veldig mange har benyttet seg av.

IMG_3964

Selv om jeg bare har blogga om min aktivitet ved symaskinen, så betyr ikke det at jeg har lagt strikkinga på hylla. Neida, pinnene går flittig om kveldene eller hvis jeg er på tur.

Walkonthemoon

Dette sjalet heter Walk on the moon, og er strikka i wollmeise lace.  Det var kun å få kjøpt som kit med garn og mønster fra wollmeisebutikken.  Veldig greit sjal å strikke.

IMG_3994

Og selvfølgelig måtte jeg prøve ut andre farger.  Her er et strikka i wollmeise pure.  Dette er betydelig tyngre og noe større enn det forrige.  Så det er ikke tvil om at det i lace kommer til å være favoritten.
IMG_4029

Har også strikke et sjal som heter Pamuya.  Dette har jeg strikka før, så nå prøvde jeg en litt annen kombinasjon. 
Sjal er den store favoritten, veldig kjekt å ha liggende for å gi i presang eller hvis noen trenger en gave i full fart. Smilefjes
Så ønsker jeg alle en fin 1. mai. 

5 kommentarer:

  1. Her er det tydelig at det har vært fart på strikkepinnene - for en produksjon!
    Nydelige sjal alle sammen, men likte det røde ekstra godt!

    SvarSlett
  2. Sikke nogen flotte skjerf :O)

    SvarSlett
  3. Kjempefine sjal - og imponerende produksjon. God 1.mai til deg også

    SvarSlett
  4. Åååå så mange fine sjal !!!

    SvarSlett
  5. Det var noen nydeligs sjal. Hvor har du kjøpt mønstrene til sjalene.
    Ha et nydelig strikke år !!

    SvarSlett

Velkommen til å legge inn en hyggelig kommentar. Ha en fin dag. :-)