lørdag 28. april 2012

Marius



Da har jeg fått en Marius til av pinnene.  Dette er den fjerde etter nyttår.  Det ble en plutselig beslutning om å strikke denne, måtte rett og slett ha presang for en bursdag som jeg egentlig hadde glemt.
Men genseren ble omsider ferdig.  Jeg måtte redigere en del underveis, og rette opp på arbeidet.
marius
Hadde strikka bolen ferdig, og gjort klart for å sy i ermene.  Bolen var fort kort og ermene for lang.  Da var det bare å klippe av vrangborden, plukke upp masker og strikke genseren litt lengre og strikke ny vrangborden.
Det var kun det ene ermet som var helt ferdig.  Da ble mønster og noe av ermet rekt opp.  Ble betydlig bedre etter korrigeringen.
Så er det bare å håpe at mottakeren blir fornøyd. 

Ha en riktig flott helg.

Inger

5 kommentarer:

  1. Artig med andre farger enn de man vanligvis ser! Kjedelig ekstraarbeid du fikk, men synes du løste det kreativt!

    SvarSlett
  2. Skikkeleg fin! Stilige fargar:-)

    SvarSlett
  3. Så flott! Elsker fargene.

    SvarSlett
  4. Oi, for en jobb det ble da, men for en flott gave :) Heldige mottaker! Enig med de andre. Fine farger. Den blå kanten gjorde seg skikkelig!

    SvarSlett
  5. Så fin mariusen ble med turkis! Mye annet fint å se også her, så jeg har lagt meg til som følger. Jeg har vært innom bloggen din før også, men det er lenge siden. :o)

    SvarSlett

Velkommen til å legge inn en hyggelig kommentar. Ha en fin dag. :-)