onsdag 30. november 2011

Litt småtteri før jul

IMG_2553

I den siste tiden har jeg fått sydd litt.  Det har blitt et par nye toalettmapper som er en bestilling fra en kollega.  Stitcheriene hadde jeg liggende så det var bare å finne stoffer som passet.  Navnene er skrevet ut på stoff, påstrøket visoflix og applikert på mappens forside.

IMG_2552

I tillegg har jeg sydd noen Mug Rugs.  Disse ble ferdig sydd for en stund siden, men jeg manglet sømmen på pepperkakefigurene.  De er kommet på innimellom andre gjøremål.  En kommer i mål til slutt.

IMG_2544

mugrugsjul

For en uke siden hadde jeg en operasjon i foten.  Dette førte til at jeg måtte sitte mye i ro med foten høyt hevet.  Resultatet var at strikkepinnene fikk gå varme. Bl.a. fikk jeg gjort ferdig dette sjalet, et Shetland Triangel Shawl hvor mønsteret er laget av Evelyn Clark.

IMG_2530

Sjalet er ganske stort, og er strikket i Wollmeise Lace.  Et nydelig sjalgarn i 100% merionoull.

Ha ei riktig fin og kreativ adventsuke alle sammen.

7 kommentarer:

  1. så lekre de toalettmappene var, og mugrugsene var helt herlig.

    Og så sjalet da *dåne*

    SvarSlett
  2. Tusen takk for et supert tips til Mug Rug. Det var så fint med pepperkaker på. Må se om jeg kan få lurt til et par til mine svigerforeldre:)
    Det andre var jo også så fint.

    SvarSlett
  3. Du verden så flink du har vært. Lekre ting du har laget. I dag våknet vi til lyn og torden så her er det ikke mye som minner om julen gitt. Godt man kan ha julen fremme på border og i vinduskarmer.
    Ha en finfin torsdag.

    SvarSlett
  4. Sjalet ser deilig ut! Toalettmappene har to forsider, spør du meg!

    SvarSlett
  5. Så mange lekre ting - ikke bare småtterier dette! Ha en fortsatt fin førjulstid.

    SvarSlett
  6. det var mye fint, mugrugsene var skikkelig morsomme:)

    SvarSlett
  7. Morsomt å møte på en annen blogger fra Tromsø:)

    Du har en flott blogg med utrolig mye fint.

    Ha en fin januarkveld:)

    SvarSlett

Velkommen til å legge inn en hyggelig kommentar. Ha en fin dag. :-)