lørdag 30. januar 2010

January – the big knitting month


Ofte er det vanskelig å komme seg i gang med symaskinen etter nyttår. Derfor er januar en måned hvor jeg strikker en del, og i år inget unntak.

sokker

Jeg har strikket hele 9 par sokker med stort og smått. Dette er ganske mye til meg å være, da jeg vanligvis ikke strikker sokker. Det jeg har strikket nå i januar, er nok mer enn det jeg har strikket av sokker tidligere.

Jeg hadde nå på nyåret en del opprydding i garnet mitt, og dette må jeg på en eller annen måte prøve å kvitte meg med for å få plass til mine stoffer. *smile Det enkleste er vel å få brukt opp en del til sokker o.l. Fine gaver å ha liggende.

January has been a big knitting month, and I have made nine pair of socks so far. It is one pair for myself, and the others are childrens socks as presents.

I haven’t used the sewing-machine this month. I hope I will mange to do some sewing next month.

~Inger

11 kommentarer:

  1. Så flotte sokker! Og jeg som syntes jeg var flink som nesten har fått ferdig ett par :))

    SvarSlett
  2. Det var litt av en produksjon, riktig flink har du vært! Ha en fortsatt god helg!

    SvarSlett
  3. Kjempegodt med heimestrikka labbar.
    Dette kjem vel med ein slik lang og kald vinter som vi har i år.

    SvarSlett
  4. Oj, det var mye sokker på en måned. Så flink du har vært, men tanken om at du får mer plass til stoff var veldig god.

    SvarSlett
  5. Så effektiv du har vært. Sokker er greie strikketøy for det går ganske fort om en ikke lager noen spesielle med mønster o.l.Det kan òg være gøy.
    Selv syns jeg at jeg har vært flink som har gjort ferdig et par pulsvanter og strikket et sjal. Holder på med selbuvotter og sokker.
    Greit å sitte inne i en varm stue nå når det er så kaldt og blåst.
    Ha en fortsatt god helg!

    SvarSlett
  6. Må si du har vært effektiv på strikkefronten. Ikke dumt med ullsokker/lester nå som metereologene lover oss minus 13 i helga! Håper sylysten er tilbake etter dagens sylørdag.

    SvarSlett
  7. Jeg er imponert, dette var alvorlige mengder!

    SvarSlett
  8. Eg er imponert! Så mange par!
    Eg er alltid imponert over dei som strikkar sokkar. Eg sjølv strikkar gjerne noko anna.... Eg er difor veldig glad for at søstera mi likar det, ho strikkar sokkar i fleng, og det dryp litt på oss av dei;o)

    SvarSlett
  9. Ja her var det mange flotte sokker. Ønsker deg en flott og kreativ uke.

    SvarSlett
  10. Fine strikka ting du lager! Koselig å strikke litt når man ikke helt er i symodus. Jeg er heller ikke i symodus for tiden. Du det kinesiske smettesjalet var fantastisk nydelig, hvor har du funnet oppskriften på det?

    SvarSlett
  11. Puhh! SÅ mange sokker!! - Helt nydelig sjal rett under her også :-)

    SvarSlett

Velkommen til å legge inn en hyggelig kommentar. Ha en fin dag. :-)