mandag 8. desember 2008

Litt av hvert i løpet av siste ukene.

De siste ukene har jeg på en måte vært i hvilemodus når det gjelder søm. Etter noen runder på hobbyboden fikk jeg lyst til å strikke igjen da jeg så bilde av dette flotte skjerfet. Det er et kinesisk smetteskjerf og oppskriften finner du her:

Jeg har strikket skjerfet i Lerke fra Dale, en blanding av bomull og merionoull. Utrolig mykt og deilig. Oppskriften var i tekst, og jeg liker best å strikke etter diagram når jeg strikker hullmønster. Så jeg måtte nok lage meg et diagram med bakgrunn i beskrivelsen før jeg gikk igang.

I tillegg har jeg også strikket meg et lite sjal, et såkalt kariussjal (eller er det baktus - lærer ikke forskjellen *lol*)

Det er strikket i fabel, og det har medgått 2 nøster.

Litt sømarbeid har det blitt.

Her er bilde av noen av julekortene jeg har laget, og så måtte jeg gjøre ferdig de siste bestillingene jeg hadde.

Det er ulike nyttige saker som dere ser av bildene, som f.eks. liten toalettmappe, skopose, pennal, sminkepung og en godteripose i verktøystoff.

Det er deilig å ta det med ro. Skal i hovedsak kose meg med litt baking og julegavepakking resten av uka. Det blir sikkert litt søm innimellom, men ikke de store prosjektene.

Ha ei riktig fin uke alle sammen.

6 kommentarer:

  1. Nyderlig skjerf, lekkert...
    Julekortene dine var bare helt skjønne. Utrolig at du har laget julekort, hmmm. Det burde jeg også tenke på, men det blir evt ikke før neste jul. Denne høsten som nå er blitt vinter, har vært veldig travel for meg.Derfor har jeg måtte kose meg innimellom når jeg har funnet tid til det.
    Jeg ønsker deg en flott uke, kanskje det er på tide å finne fram gløggen!!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen du hadde den 6. Ser du har ikke ligget på latsiden selv om du har hatt sypause. Nydelige produkter du har strikket og sydd!

    SvarSlett
  3. Så mye fint du har laget, skikkelig kreativ med mange bein å stå på.

    SvarSlett
  4. Har kost meg med ein titt på bloggen din. Her er det mange lekre prosjekt.
    Eg ønsker deg ei riktig fin helg:-)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for den fine gaven eg fikk fra degi posetn i dag
    Gjett om eg vart glad og overaska da :-)
    Klem fra monika

    SvarSlett
  6. Det skerfet var nydelig, ordentlig pyntete. Mye fint ellers du har lagd, blir ganske så inspirert til å tusle ned på syrommet selv.

    SvarSlett

Velkommen til å legge inn en hyggelig kommentar. Ha en fin dag. :-)