fredag 23. november 2007

Stitch-along 2008

Det hele begynte med at Merete ville ha oss med på ett annet stitchery prosjekt som var ferdigt laget....da en av damene på hobbyboden, MaritaBK, foreslo hvorfor ikke lage våre egne stitchery .
Det var stor entusiasme for ideen, og plutselig var det blitt en along for 2008. Jeg har da selvfølgelig meldt meg på “Sting for sting 2008″ på Hobbyboden. Og ikke nok med det, jeg har også meldt meg på til å lage mønster til April måned. Har aldri gjort det før, har egentlig stitchet relativt lite, men har sydd en del korsstingsbroderi i min ungdom (tidlig ungdom, for jeg er vel fortsatt ung....)
Men det blir som Pippi Langstrømpe sier: "Jeg vet ikke om jeg kan det for jeg har jo aldri prøvd." Her er banneret til alongen. Det gjenstår å sy min egen variant av denne. Det er flere flotte allerede, men det kan jo være kjekt å ha sin egen vri.

Gleder meg, tror det blir veldig moro! Du er velkommen til å bli med du også og mønsterene finner du i Stitch-bloggen fra januar 2008.

Dette er en sy-broder-stitch along for 2008.

Vi syr/ broderer motiver gjennom hele 2008 som monteres slik vi vil.

Temaet er "De nære ting": det som opptar oss, vær og vind: familie, hobbier, årstider og ferieminner.

Størrelse på bakgrunnstoffet:5 x 7 ferdig på sømmens bakgrunn, - kuttes før søm 6" x 8" (15 cm x 20 cm)

Hva må du gjøre?
* sy et motiv med norsk tekst hver måned i 2008.
* montere blokkene slik du vil (får tips underveis)
* du kan sy ekstrablokker med tekst, og applikere om en slik blokk er med
* delta og vise fram så vi andre kan akke og ve'e oss over hvor fint det er

Hva du også kan gjøre:
* melde deg som bidragsyter til en av månedene.
* tegne eller finne et gratismønster eller lete opp et fint motiv som vi andre kan få sy i "din" måned.
* sørge for at motivet/ mønsteret passer stående/ liggende til en bakgrunn (med ferdige mål) på 5" x 7 " (ca. 12cm x ca 17cm) -
* legge ut tegningen/ mønsteret seinest 1. i din måned (ivrige får legge ut uka før)
* komme med ektratips på tekst, montering og andre motiver i din måned

1 kommentar:

  1. Gleder meg til å ha deg med i 2008!
    Klør meg i hodet over mønster jeg også :-)

    SvarSlett

Velkommen til å legge inn en hyggelig kommentar. Ha en fin dag. :-)