tirsdag 26. juni 2007

Preventiver i plast?

I fjor høst bygde vi ut verandaen, og ønsket å flytte hagemøblene opp dit. Da måtte vi ha en putekasse for å oppbevare putene i, slik at vi slapp å bære de opp og ned fra boden hele tiden.

Min mann dro på handling, og kom hjem med denne kassen. Den er i tre, og utrolig flott. Kassen ble montert. Før vi satte den ut, skulle vi lese litt om materialet i en brosjyre som fulgte med. Og kassen tålte ikke vann:-) Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte.

Dvs. at litt duskregn var ok, men ikke i større mengder. Hva gjør man da?

Foreløpig måtte den stå inne på stua, og vi diskuterte litt om hva som var greiest. Jeg fikk i oppdrag å sy regntrekk til kassen. Et regntrekk?? (hi-hi) Det var ikke dette jeg hadde sett for meg når vi skulle anskaffe oss en putekasse. Og her oppe i nord kan været være nokså utstadig i løpet av dagen, så et eller annet måtte gjøres.

Resultatet ble iallefall at jeg måtte gå til innkjøp av litt kraftig plast. Det måtte tåle en del, slik at det ikke skulle bli ødelagt av vær og vind. I tillegg ble det kjøpt inn en vokset stoff, som skulle brukes til å kante regntrekket med.

Resultatet ble iallefal dette trekket. Det er fasongsydd, og skal tåle en god del. Plasten er svært kraftig, og samme sort som brukes i barnevogner.
Men heretter skal nok informasjon om materialer bli lest før montering.

1 kommentar:

  1. Men det der var jo en kjempegod ide! Bra at dere er så kreative! Skjønner ikke at det går an å selge putekasser som ikke tåler vann da, men...
    I fjor kjøpte vi oss nye hagestoler. Det viste seg at de heller ikke tålte vann! Så de ble returnert ja...
    Ha en fortsatt fin sommerdag, med eller uten regn!

    SvarSlett

Velkommen til å legge inn en hyggelig kommentar. Ha en fin dag. :-)